Croquetes veganes de bolets


Croquetes veganes de bolets

Per sortir una mica de les croquetes de tota la vida, us deixem aquesta recepta, senzilla i ràpida, a l’hora que saludabla, que segur us agradarà.

Ingredients per a unes 16/20 croquetes
 150 g. de Mill
 125 g. de bolets (nosaltres hem utilitzat la varietat Portobello)
 1/2 ceba
 1/2 porro
 1 all
 sal
 1 c. p. d’oli de coco (si no en teniu no passar res, però li dóna un toc especial, a més d’aportar-nos altres propietats)
 1 c. p. de curry en pols (o cúrcuma, comí… el que us agradi)
 1 c. p. de coriandre (també es pot canviar per julivert, orenga o alguna especie fresca que tingueu per casa)

Aquests son els ingredients que nosaltres hem utilitzat. Si no us sentiu còmodes amb algun d’ells, simplement, canvieu-lo! O si voleu optar per una recepta no vegana, podeu provar a posar-hi trossets de pernil, pollastre, formatge blau o sobrassada!!!

Dificultat:
cap

Temps de preparació:
15 minuts de cocció + 10 minuts d’elaboració

Preparació

  • Posem 1 part de mill per 3 parts d’aigua filtrada, amb una mica de sal, en una cassola, destapat a foc fort.
  • Quan comenci a bullir, baixem el foc al mínim i ho tapem. Esperem que hagi absorbit tota l’aigua (aproximadament uns 15 minuts) amb compte que no s’enganxi el fons. Si cal ho remenem.
  • Mentre es cou el mill, preparem el sofregit
  • Piquem la ceba, l’all, el porro, els bolets i el coriandre. Tot per separat i ben picadet.
  • Posem oli d’oliva en una cassola i sofregim la ceba. Esperem uns 5 minuts i hi afegim l’all i el porro.
  • Quan la ceba sigui transparent hi afegim els bolets.
  • Li donem un parell de voltes fins que els bolets siguin cuits, afegim la culleradeta de curry (al gust) i apaguem el foc.
  • Barregem el sofregit amb el mill, la cullerada d’oli de coco i el coriandre.
  • Ho deixem reposar fins que poguem agafar-ho amb les mans sense cremar-nos
  • Li donem forma de croquetes a la massa i les deixem refredar
  • Abans de servir les passem per la planxa (opció sana) o les arrebossem amb ou i pa ratllat i les fregim (opció no tan sana)

El mill té moltes propietats. Ric en proteïnes, magnesi i ferro. És molt digestiu. No conté gluten per tant és apte per celíacs. Perfecte per mantenir la pell, les ungles i el cabell en bones condicions.

 

+ There are no comments

Add yours